اخلاق

ارسال توسط: علی حیدری تاریخ ارسال: ۱۶ مهر ۱۳۹۷ دسته بندی: اعتقادات و مذهب»متون دینی نظرات: 1 بازدید: 21

با سمه تعالی


راه در مان استمنا
پاسخ به چند سؤال بنیادین
از آنجا که خواستم مجموعه ای که تهیه می شود کامل باشد لذا به چند سؤال بنیادین که خودم هم بر اثر مقاربت به این کار، آشفته حال شده بودم و ذهنم مدام مشغول بود، جواب می دهم امید که به معرفت دست یابید.
1
ـ هدف از خلقت انسان چه بود؟

عبادت به معنای حقیقی اینهاست: کار، تفریح و لذت بردن، علم اندوزی، تفکر در عالم و کشف اسرار رنهفته در آن، کسب فضایل اخلاقی و دوری از رذایل، خدمت به خلق و هر عمل نیکویی دیگری. عبادت صرفاً انجام نیکی ها نیست نیست بلکه دوری از بدی هم می تواند عبادت باشد مثل همین که ما می توانیم خود ارضایی کنیم ولی می خواهیم این عمل را ترک کنیم.
اما بعد از این باید بدانیم که دنیایی که در آن زندگی می کنیم بسیار فریبنده است و الا اکنون ما دچار این گناهان و سر گرمی های کثیف نمی شدیم و این خاصیت و منش دنیاست و این ما هستیم که با قوّه ی اراده و اختیار و تعقل و تفکر و همچنین هدایت الهی راه درست از غلط را انتخاب می کنیم و عامل سعادت و شقاوت خویش می شویم.
2
ـ شاید بپرسید خداوند که به زمان نا آمده (آینده) اطلاع دارد پس دیگر دنیا و گناه و این همه بدبختی و آزمایش برای چه بود؟
در جواب عرض می کنم تصور بفرمایید که اکنون من و شما در صحنه قیامت حاضر شده و حسابمان نیز به جایی آورده شده و نامه عملمان به دست چپمان داده شده و جزء اصحاب شمال بوده ایم و فرشتگان دوزخ ما را می برند تا جاودانه در آتش دوزخ عذابمان کنند. آیا من و شما فریاد اعتراض بر نمی آوریم که ای خدا آخر عدالت و انصافت به کجا رفته که ما آش نخورده و گناه ناکرده و دهان سوخته و سزاوار عذاب شدیم.
بلی. اینجاست که آفریدگار دانا برای رفع ابهام این کج روی و بهانه جویی، ما را دنیایی کرد.
3
ـ بعد از سؤال دوم این سؤال پیش می آید که با وجود علم و آگاهی خداوند به آینده، و اینکه هم اکنون آخر و عاقبت کار همه ی ما را می داند چطور این امکان وجود دارد که خودمان و با اختیار خودمان راه راست و نا راست را انتخاب کنیم.
در پاسخ باید گفت که آگاهی خداوند تناقضی با هدایت من و شما ندارد و اگر جز این بود که اصل خلقت و آفرینش انسان زیر سؤال می رفت و در توجیه نیز می توان گفت از آنجایی که هیچ غیر ممکنی وجود ندارد شاید گونه ای از دانستن وجود داشته باشد که ما هنوز به علم آن دست نیافته ایم که با وجود آگاهی از پایان کار، بر نتیجه ی کار تأثیر نمی گذارد و همچنین این آگاهی یک مزیت دارد و آن اینکه این آگاهی سبب می شود تا اگر بنده قدم در بیراهه گذاشت، آفریدگار مهربان با وجود علم به آینده تا حد امکان راه را به وی نشان دهد و یاریش کند و بهشت را ارزانی اش بدارد.
و باید بدانیم که آسانی و فراخی نعمت بهشت، رنج و سختی دنیا را از یاد می برد و هر چند ما با خداوند درباره ی بهشت معامله نمی کنیم ولی این پاداشی است برای هر کس که پس از علم بر گناه توبه کند و در صدد اصلاح بر آید و یادمان نرود که به دنیا آمده ایم تا قیمت پیدا کنیم نه اینکه به هر قیمتی زندگی کنیم. حضرت امیر المؤمنین علی(علیه السلام) می فرمایند: «ای انسان، اگر قلب خویش را متوجّه زیبایی هایی کنی که در بهشت در انتظار توست و پیوسته درباره ی آنها بیندیشی روحت از شوق و اشتیاق به آنها به سوی بهشت پرواز خواهد کرد».
دیگر سخن، اینکه آفرینش خداوند با عشق و دوستی و محبّت نسبت به انسان و بنده اش آغاز شده و خودتان بهتر می دانید عشق و دوستی و محبت با هیچ چیز قابل مقایسه و معاوضه نیست لذا ارزش خالقمان، بیشتر از این تلاش ها برای کسب فضایل به نفع خودمان و برای رسیدن به سر چشمه ی کمالات نا محدود خداوند است؛ خداوندی که... و توصیه می کنم خودم و شما را به قرآن خواندن و تدبر و تفکر در آن تا قلبِ عشق و محبت خداوند را نسبت به اعمالمان به درد نیاوریم و نشکنیم

خوب قدری در آیات بالا تفکر کنید تا بفهمید عزیزان و دوستان من خدای ما خیلی مهربان و در عین حال تواناست. مهربان است تا نزدش برگردیم تا که البته بخشوده شویم و تواناست تا اگر حاجتی داشتیم بی جواب از درِ لطف و رحمتش باز نگردیم.
بحثی در چهل حدیث امام خمینی (ره) با عنوان در موازنه است آمده است که یکی از تأثیر گذارترین مطالبی بود که تعصب و علاوه بر آن فکر مرا مدت ها مشغول کرده بود و در ی از معرفت برویم گشود امید شما نیز بهره ی کافی را ببرید.
.... هر کس هر چه قوی هم باشد و هر قدر به آمال و آرزویش هم برسد، باز هزار و یک آمالش را به دست نیاورده.
تمام آتش دوزخ و عذاب قبر و قیامت و غیر آنها را که شنیدی و قیاس کردی به آتش دنیا و عذاب دنیا، اشتباه فهمیدی؛ بد قیاس کردی. آتش این عالم یک امر عرضی سردی است. عذاب این عالم خیلی سهل و آسان است؛ ادراک تو در این عالم ناقص و کوتاه است. همه ی آتشهای این عالم را جمع کنند روح انسان را نمی تواند بسوزاند؛ آنجا آتشش علاوه بر اینکه جسم را می سوزاند روح را می سوزاند، قلب را ذوب می کند، فؤاد را محترق می نماید. تمام اینها را که شنیدی و آنچه تا کنون از هر کس شنیدی جهنم اعمال توست که در آنجا حاضر می بینی که خدای تعالی می فرماید: «و وجدوا ما عملوا حاضراً» یعنی «یافتند آنچه کرده بودند حاضر» اینجا مال یتیم خوردی لذت بردی، خدا می داند آن صورتی که در آن عالم از آن در جهنم می بینی و آن ذلّتی که در آنجا نصیب توست، چیست؟ اینجا بد گفتی به مردم، قلب مردم را سوزاندی، این سوزش قلب عباد خدا را، خدا می داند چه عذابی دارد در آن دنیا، وقتی که دیدی می فهمیم چه عذابی خودت برای خودت تهیه کردی. وقتی غیبت کردی ، صورت ملکوتی او برای تو تهیه شد، به تو ردّ می شود؛ با او محشور می شوی و خواهی عذاب آن را چشید. اینها جهنم اعمال که جهنم سهل و آسان و سرد و گوارا و مال کسانی است که اهل معصیت هستند؛ ولی برای اشخاصی که ملکه ی فاسده و رذیله ی باطله پیدا کردند، از قبیل ملکه طمع، حرص ، جهود، جدال، شره، حب مال و جاه و دنیا و سایر ملکات پست، جهنمی است که نمی شود تصور کرد؛ صورتهایی است که در قلب من و تو خطور نمی کند که از باطن خود نفس ظهور می کند که اهل آن جهنم از عذاب آنها گریزان و به وحشت هستند، در بعضی از روایات موثقه است که در جهنم یک وادی است از برای متکبرها که او را «سقر» می گویند شکایت کرد به خدای تعالی از شدت گرمی و حرات و خواست از خدای تعالی که اذن دهد او را نفس بکشید؛ پس از اذن نفس کشید که جهنم محتریق گردید.
با اینکه می دانم شاید بهتر و بیشتر از من از مضرّات استمناء آگاه باشی
از آنجا که لذات مادی دنیا به طور کلی سه دسته بیشتر نیستند از جمله:
1
ـ لذات خوراکی 2ـ لذات ظاهری 3ـ لذات جنسی؛ بنابر این آفرینش هم به گونه ای است که برای ارضای کامل هر کدام برنامه ی خاصّی وجود دارد؛ مثلاً لذت های خوراکی باید بیش از حد و نیاز بدن مصرف نشوند و می دانید که طبق برنامه ی دین با روزه گرفتن در ماه رمضان سلامت جسمانی بدن تضمین می گردد 2ـ لذت های ظاهری مثل لباس اتومبیل، خانه و... که استفاده ی از آنها در حدّی که انسان را دچار از خود فراموشی و غرور و باز ماندن از یاد آخرت ننمایند و با الگو گیری از سیره ی اهل بیت _ علیهم السلام ـ مبتنی بر ساده زیستی باشند، همه ارضا می شوند و هم آرامش دنیا را فراهم می سازند و هم عدم باز خواست به سبب بیهوده کاری و اسراف در آخرت.
3
ـ و لذت های جنسی که بحث ما در اینجا مربوط به آن است اگر توجه کرده باشید هنگام عمل استمناء تنها اندام مربوط به آن احساس لذت و آرامش کاذب نمی کند بلکه تمام بدن و جسم شما دچار لذت کاذب می شود بنابر این آسیبی هم که از این ناشی می شود بر تمام جسم و روح شما تأثیر منفی می گذارد و راه درست ارضای آن جز با ازدواج میسر نیست بر اساس یک الگوریتم از سر تا پا برایتان آسیب های جسمانی را می شمارم.
الف) آسیب های مربوط به مغز، اعصاب، روح و روان
1ـ از دست دادن تمرکز و حواس پرتی به خصوص در یکی دو روز بعد از انجام عمل.
2
ـ ضعف حافظه و یادگیری ناقص و آشفتگی دهنی به طور که مفاهیم ساده ی درسی برایتان دشوار می گردد و علاوه بر نفهمیدن مطالب جدید، یاد آوری موضوعات گذشته نیز کم رنگ می شود.
3
ـ سر درد و سر گیچه و از بین بردن برخی سلول های مغزی.
4
ـ اضطراب دائم ناشی از فهمیدن عمل شوم شما بوسیله ی اطرافیان و دوستان.
5
ـ افسردگی ناشی از عواقب شوم آن، احساس گناه کردن و عذاب وجدان.
6
ـ پرخاشگری و بد اخلاقی و احساس یأس از زندگی و هدف از آفریده شدن.
7
ـ بی حوصلگی و خستگی و حزن دائم.
8
ـ بی عاطف شدن، کم رو و خاجالتی بودن.
9
ـ عدم اعتماد به نفس و احساس حقارت، ضعف اراده.
10
ـ از بین رفتن صفای دل و بی علاقگی نسبت به امور معنوی، مجالس دعا و...
11
ـ از بین رفتن عزت ، پاکدامنی، شرف و حیا.
12
ـ لذت نبردن از دوستی ها و مهر محبت ها در روابط با پدر و مادر، بستگان و دوستان و بالاخره بریدن از آنها.
13
ـ ایجاد خطرات اجتماعی برای خود، خانواده ی خود و نوامیس دیگران.
14
ـ سوء استفاده ی جنسی و تجاوز به کودکان.
ب) سایر مشکلات جسمی
1ـ ابتدایی ترین و خطرناک ترین آسیب، ضعیف بینایی و پیشرفت تا حد کوری کامل و همچنین مگسی شدن و تار مانند شدن جلوی چشم.
2
ـ ضعف قوای شنوایی و ایجاد حالت زنگ در گوش.
3
ـ رنگ پریدگی و زردی چهره و از بین رفتن طراوت و شادابی آن.
4
ـ گودی دور چشم و کبودی زیر آن.
5
ـ پیدایش تغییرات در نخاع و ستون فقرات و منحنی شدن کمر.
6
ـ ضعف و سستی کمر و خالی شدن پشت از اندام عضلانی.
7
ـ لاغری بدن و صورت.
8
ـ کم خونی بهتر است بدانید به ازای هر قطره منی چهل قطره خون مصرف می شود.
9
ـ نامنظمی دستگاه گوارش.
10
ـ لرزش دست ها و سستی پاها و زانوان.
11
ـ کاهش و نا توانی دستگاه ایمینی بدن در مقابل بیماری ها مثلاً سرما خوردگی زود به زود.
12
ـ آسیب دستگاه تناسلی و ناتوانی جنسی در تولید مثل؛ از جمله ی اینکه خروج منی با کوچکترین حادثه و برخورد در پسران و ایجاد قاعدگی نامنظم و خروج ترشحات چرکی و احسای درد هنگام قاعدگی در دختران همچنین از دست دادن لذت مقاربت در بعد از ازدواج تا دچار شدن به عقیمی کامل.
حال توجه کنید به این حدیث امام باقر(علیه السلام) که قطعاً شامل حال ما می شود: «کسی که در خلوت و پنهان معصیت خدا را بکند، خداوند او را به حال خود رها می سازد و به او توجه نمی کند» خوب اگر بدقت در این حدیث بنگرید خواهید دید که این همه بدبختی و ذلت و خواری ای که بر سر ما آمده از کجا ناشی شده

اگر متوجه شده باشید احساس نیاز به مقاربت به استمناء یک الگوی منظم دارد بدین معنا که این احساس در هر دو روز یکبار هر هفته یک بار هر ده روز یکبار و همین طور الی آخر ، اکنون اگر بر اثر خواندن نوشته ها دچار نیاز به ارضای استمناء شدید کمی صبر پیشه کنید تا حرف هایم تمام شود.
 

قدم اول «ای رسول ما مردان مؤمن را بگو تا چشمان (از نگاه ناروا) بپوشند و فروج و اندامشان را از عمل زشت محفوظ دارند که این بر پاکیزگی (جسم و جان شما) اصلح است و البته خداوند به هر چه می کنید کاملاً آگاه است.ای سول ما به زنان مؤمن بگو تا چشمان (از نگاه ناروا) بپوشند و فروج و اندامشان را از عمل زشت محفوظ دارند و زینت و آرایش خود را جز به آنچه (معین است که) ظاهر باشد به بیگانه آشکار نسازند و....»(6).
خوب راز را دانستید آری راز (چشم یا به عبارت دقیق تر نگاه است) در واقع این نگاه کردن است که باعث پرورده شدن افکار جنسی در خیال می شود و خیال نیز از آنجا که توانایی دستیابی به آنچه چشم دیده را ندارد؛ می خواهد با خود ارضایی خودش را ارضا کند و این نگاه است که قوّه ی اراده را سلب می کند و همه ی آنچه که تا کنون کسی نیافته بودش، برای رهایی از استمناء، خدای مهربان به وضوح در این آیه بیان کرده بود ولی ما بصیرت به دریافتش نداشتیم.
پس هر که راه نجات می خواهد باید تقوا پیشه کند و چشم پوشی نماید و هر که باور ندارد، گمراهی و نادانیش هلاکش خواهند نمود.
اگر نیازارضای این عمل ندارید یا چندی پیش مرتکب این عمل شدید یا می خواهید اکنون یا بعداً مرتکب شوید بهتر است پس از خواندن این مطالب برای همیشه کار را یکسره کنید و آخرین باری باشد که مرتکب این عمل ناپسند می شوید اما قبل از آن مطالب را به پایان برسانید تا به برگشت مسیرتان منتهی نشود و دچار خطا نشوید.
همانطور که گفتم دوره ی احساس نیازتان منظم است یعنی یک هفته ، ده روز یا ... پس باید بتوانید برای اولین بار تا دو برابر مدت زمانی که دوره ی نیازتان است صبوری پیشه کنید و این صبوری میسر نیست جز با چشم پوشی و نگاه نکردن به تحریکات چگونه نگاه نکنیم یا اصلا به چه نگاه نکنیم؟ پاسخ: به هر آنچه که احساسات جنسی را بر می انگیزد نگاه نکنید این نگاه نکردن فقط مخصوص نگاه به نا محرم نمی شود بلکه شامل اشیاء یاد آورنده این عمل نیز می شود مثلاً عکسی یا یک یادگاری از دوست دختر و یا دوست پسر خود دارید با دوست دختر و یا دوست پسر خود پیامک های عشقانه می دهید و صحبت می کنید؛ اینها همه عاملی هستند که در تناقض با این امر ترک می باشند. پس بدانید که اگر هدف شما چیزی جز ترک کردن این عمل نا پسند نیست باید این کارها را انجام ندهید هر چند این کارها از نظر دینی نیز مورد قبول نیست ولی این را بدانید که پس از ترک می توانید به بعضی از امور پیش از ترک و هنگام ترک که رها کرده بودید بپردازید اما با شناختی که من دارم بعید می دانم که اگر دنیا را به شما بدهد حاضر به برگشت حتی برای مدت زمان اندکی به گذشته ی ننگین خود باشید. زیرا آنچه را که بدست می آورید ارزشی فراتر از این رذیلت های پوچ و بیهوده دارد پس چه الآن و چه هر وقت دیگر که می خواهید شروع به ترک کنید بهتر است بدانید در مرتبه ی اول تلاش برای ترک، چشم پوشی کردن و صبوری، شانس شما خیلی بالاست برای موفق شدن پس توصیه می کنم همان اول تیر خلاص را بزنید زیرا که به مرور شعله ی وجودی شما طراوتش رو به سردی می گذارد و اگر یک نگاه زهر آلود باعث بازگشت شما بشود از شور و اشتیاق شما می کاهد اما فراموش نکنید در جنگ هم پیروزی است و هم شکست و شما که با ایستادگی پا در میدان گذاشته اید باید به هر نحوی که شده پیروز و فاتح میدان زندگی در این امر خطرناک و مهم و سر نوشت ساز شوید راستش نمی دانم چطوری بگویم اما همین بس که در برخورد با آنچه باعث تحریک شما می شود چنان «نه» بگویید چنان «نه» بگویید و به «نه» گفتن خود یقین داشته باشید که خانه ی مرغان هوا که چه عرض کنم؛ دنیای مرغان هوا را بر سر نفس سر کشتان خراب کنید و این خرابی نفس، منجر به آبادانی و سازندگی روح و معرفت در وجودتان خواهد شد.
پس همین الآن قرار می گذاریم و بر سر قرارمان نیز می مانیم آری هم اکنون اگر پوستر و عکس بازیگر و یا شخصیتی دوست داشتنی در اتاقتان دارید را در مدت رهایی از خود دور کنید؛ ارتباط هایتان را به هر نحوی که شده با جنس مخالف قطع کنید نه اینکه کم کنید بلکه به کلی نابود سازید؛ اگر در منزل ماهواره دارید و یا امکان دسترسی دارید فقط همین یکبار به من اعتماد کنید و قید آن را بزنید هرچند داستان مورد علاقه تان به اوج جذابیت خود رسیده باشد پس ماهواره ممنوع ، اکیداً ممنوع. گاهی تلویزیون نیز مایه تحریک است اما اگر در حدّی که اطمینان به تحریک شدن می دهید را ندارید ، مانعی ندارد اصلاح موهای زاید را در این مدت رها کنید از دوستان خود آنان که رفتاری همانند جنس مخالف دارند و یا چهره ای به آن مانند، تا پایان رهایی زیاد ارتباط بر قرار نکیند زیاد به مکان های شلوغ نروید اگر نگاه نکیند یقین بدانید حس نیاز به سراغتان نمی آید و آنچه می آید نتیجه ی نگاه های گذشته ی شما بوده پس زین پس نه اکنون و نه بعداً هرگز نگاه نکنید که در موارد مشابه توانایی مقابله داشته باشید و راه مقابله با این افکار این است بلافاصله پس از خطور به ذهن، ذهن خود را کاملاً گول بزنید و به موضوع جالب و حتی چرتِ دیگری فکر کنید و چه انحراف دادن.
خوب دوستان عزیز پس راه درمان شد همان نگاه نکردن و تقوای پیشه کردن اما اصلاً به این چه اکنون می نویسم توجه نکیند ولی امکان بر گشت وجود دارد اگر بر گشتید باید بدانید هیچ گاه دیر نیست باز دو مرتبه همان راه قبلی را با آگاهی بیشتر بپیمایید و یقین بدانید اگر بار اول نشد، بار دوم نشد و همین طور نشد ولی بالاخره می شود زیرا برا اثر این تکرار و ممارست چنان تسلّطی بر خود پیدا می کنید که هرگز دیر شدن معنا پیدا نمی کند ولی باید بگویم اگر باز گردید همه اش تقصیر نگاه خواهد بود ببنید من چند بار گفتم نگاهتان را حفظ کنید پس به حق نگاهتان را خوب حفظ کنید ببنید حافظ چه زیبا می گوید:
دست از طلب ندارم           تا کام من بر آید
یا جان رسد به جانان         یا جان ز تن بر آید
به سه حدیث گرانبها از امیر المؤمنین(علیه السلام) گوش جان بسپارید.
1
ـ تعجب می کنم از کسی که نا امید می شود در حالیکه استغفار با اوست.
2
ـ کار کرد مستمر و پر نشاط بهتر از کار بسیار و ملالت آور (وموقت است).
3
ـ به خداوند چنان امید وار باش که اگر با تمام گناهان اهل زمین در پیشگاه او حاضر شوی، احساس کنی تو را می بخشد.
خیلی این عمل را انجام داده اید؛ به من پاسخ گویید اولاً چه چیزی نصیبمان شده و ثانیاً احساس پشیمانی نسبت به انجام این عمل را چه موقع احساس می کردید؟
در پاسخ خواهید گفت فقط جز یک لذت کاذب و دروغین و بد بختی چیزی نصیبتان نشده و بلافاصله پس از مقاربت به این عمل دچار پشیمانی و افسردگی می شدیم و حسرت به دل که ای کاش می مردیم و مرتکب این عمل زشت نمی شدیم خوب عزیزان من اگر راست می گویید همین الآن ثابت کنید که اگر بمیریم مرتکب این عمل نمی شویم و لازم است خاطر نشان کنم که بر اساس تجربیات به یقین عرض می کنم که احساساتی که بعداً به شما دست می دهند ناشی از دوره ی تکرار شما در گذشته نسبت به این عمل است همان دوره ی منظمی که شما نیاز به خود ارضایی پیدا می کردید پس باید بدانید که این احساس در شب و روز دوره ی تکرار است و اگر شما آن شب و روز را با موفقیت پشت سر بگذارید یقین بدانید افکار پریشان دست از سر شما بر خواهند داشت.
 

0
2

reihane    ۱۶ مهر ۱۳۹۷
20



محبوب ترین مقالات اعتقادات و مذهب»متون دینی