مولوی و انحراف از موضع اهل بیت علیهم السلام درباره کربلا

ارسال توسط: خادم الرقیه علیها السلام تاریخ ارسال: ۱۸ آذر ۱۳۹۱ دسته بندی: اعتقادات و مذهب نظرات: 18 بازدید: 1278

مولوی و انحراف از موضع اهل بیت علیهم السلام درباره کربلا

ملای رومی حاضر در محضر “شمس تبریزى”،عاشورا را به سرور و عیش و عشرت و شادی و رقص و پاى‏کوبی مى‏نشیند، نه به ماتم و اشک و اندوه!! “شمس تبریزى” مى‏گوید:

“خجندى” بر خاندان پیامبر مى‏گریست، ما بر وی مى‏گریستیم، یکی به خدا پیوست، بر وی مى‏گرید…![۱]

این‏جاست که باید به این پیر مغرور گمراه که گریه بر سید مظلومان را به باد استهزاء مى‏گیرد گفت:

 پس تو باید – العیاذ بالله – بر حال عرش و کرسی و لوح و قلم و زمین و آسمان که همه بر حسین گریستند، بلکه باید بر حال پیامبر و امیرالمؤمنین صلوات للّه‏ علیهما و آلهما و… هم گریه کنی که حتی قبل از واقعه جگرگذار عاشورا بر حسین‏شان گریستند، و زمین و زمان را به سوختن و گداختن فرمان راندند، و کون و مکان را در سوگ آن جانِ جانان به اندوه و ماتم ابدی نشاندند!

و نیز باید از کسانی که مى‏کوشند بدیهیات را انکار کرده، و باقى‏ماندگان نواصب و خوارج و دشمنان آل ‏اللّه‏ را، شیعیانِ اهل تقیه و مدارا معرفی کنند، پرسید که: آیا در همان شرایطی که “شمس خجندى” بى‏پروا از استهزای دشمنان اهل‏بیت نبوت، بر شهید مظلوم کربلا گریه مى‏کرد، تقیه این جاهلان اقتضا مى‏کرد که بر اساس خیالات خود به اجتهاد در مقابل نصوص بی حد و حصر برخیزند، و سوگواری بر امام شهیدان را مسخره کنند؟! یا اینکه خود را از سیده کائنات زهرای اطهر علیها السلام ، برتر دانسته، او را “زاهده بى‏معرفت” بدانند و خود را “عارف واصل”؟! آیا کدامین سنی مذهبی جرئت چنین جسارتی به ساحت قدس و طهارت والا ولیة‏ اللّه‏ عظمای خداوند، فاطمه صدیقه علیها السلام را دارد، تا اینکه جسارت او عذر این معاندان باشد؟!

“مولوى” نیز، سوگواری شیعیان بر امام مظلوم خویش را به باد استهزا گرفته، مى‏گوید:

 روز عاشورا همه اهل حلب                    باب انطاکیه اندر تا به شب

 گرد آید مرد و زن جمعی عظیم           ماتم آن خاندان دارد مقیم

 ناله و نوحه کنند اندر بکا                  شیعه عاشورا برای کربلا

 بشمرند آن ظلم‏ها و امتحان         کز یزید و شمر دید آن خاندان

نعره‏هاشان مى‏رود در ویل و وشت   پر همی گردد همه صحرا و دشت

 خفته بودستید تا اکنون شما                  که کنون جامه دریدیت از عزا

پس عزا بر خود کنید ای خفتگان       زانک بد مرگیست این خواب گران

روح سلطانی ز زندانی بجست           جامه چه دْرانیم و چون خاییم دست

چون که ایشان خسرو دین بوده‏اند  وقت شادی شد چو بشکستند بند




[۱] . نقدى بر مثنوی، ۹۷، به نقل از مقالات شمس، به نقل از خط سوم، ۳۱

1
10

سید محمد موسوی    ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
20

نازنین زهرا    ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴
20

hamid 77    ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴
20

حا مد    ۰۹ اردیبهشت ۱۳۹۴
20

شاپرک تهرانی    ۰۹ اردیبهشت ۱۳۹۴
20

آیلا حسینی    ۰۹ اردیبهشت ۱۳۹۴
نظری ندارم

خادم الرقیه علیها السلام    ۰۹ اردیبهشت ۱۳۹۴
خادم الرقیه علیها السلام خادم الرقیه علیها السلام 1 دقیقه قبل15:02 سلام دوست عزیز ابتدا تشکر میکنم که در مقاله دقت کردین ونظر دادین،اما میخوام مطالبی رو به استحضارتون برسونم در مورد مولوی و افکارش،عرفانی که شما ازش نام میبرین در واقع همون تصوف هست و مورد نهی و طعن شدید اهل بیت علیهم السلام میباشد و دقیقا حرفهای مولوی برگرفته از ریشه فکری صوفی گری این شخصیت میباشد که عرض خواهم کرد و اگر شما کمی دقت میکردین متوجه میشدین،که این خود دقیقا دلیل بر بطلان حرف این شخصیت میباشد نه تایید! و اما از شخص

خادم الرقیه علیها السلام    ۰۹ اردیبهشت ۱۳۹۴
باید بعد نام این شخص خبیث و کافر نوشت لعنت الله علیه!! اینکه میگم کافر از خودم نمیگم!! جواب سلام مسلمان واجبه اما وقتی اینها اومدن به حساب عیادت حضرت زهرا نه تنها جواب سلامشونو ندادن،بلکه گفتن شکایت شمارو به پدرم رسول خدا میکنم!!! این روایت در کتب معتبر سنی متعدد اومده با الفاظ مختلف فاطمه بضعة منی من آذاها آذینی!!!!!!!!!!!!

خادم الرقیه علیها السلام    ۰۹ اردیبهشت ۱۳۹۴
تمسخر میکنه عزاداری بر سیدالشهدا رو! و میگه باید شادی کرد! هر دانا و آگاهی نسبت به روایات اهل بیت در سفارش به عزاداری هیچ شکی نداره!! حالا کجاش اینا مطالب خیلی بلند و عرفانی هست که کسی نمیفهمه جز ایشان!یعنی از پیامبر هم بیشتر میفهمه مولوی؟یعنی از اهل بیت بیشتر میفهمه؟ خاکم بر دهان یعنی پیامبر اشتباه کرد گریه کرد در بدو ولادت امام حسین به خاطر ظلمهایی که به ایشان شد؟؟؟؟؟؟؟ محکم میگم با پشتوانه علمی وتحقیق کرده میگم مولوی بسیار بسیار غلط کرده که این حرف روزده و اما حرف شما در مورد رضی الله ع

خادم الرقیه علیها السلام    ۰۹ اردیبهشت ۱۳۹۴
تمسخر میکنه عزاداری بر سیدالشهدا رو! و میگه باید شادی کرد! هر دانا و آگاهی نسبت به روایات اهل بیت در سفارش به عزاداری هیچ شکی نداره!! حالا کجاش اینا مطالب خیلی بلند و عرفانی هست که کسی نمیفهمه جز ایشان!یعنی از پیامبر هم بیشتر میفهمه مولوی؟یعنی از اهل بیت بیشتر میفهمه؟ خاکم بر دهان یعنی پیامبر اشتباه کرد گریه کرد در بدو ولادت امام حسین به خاطر ظلمهایی که به ایشان شد؟؟؟؟؟؟؟ محکم میگم با پشتوانه علمی وتحقیق کرده میگم مولوی بسیار بسیار غلط کرده که این حرف روزده

خادم الرقیه علیها السلام    ۰۹ اردیبهشت ۱۳۹۴
ابتدای شعر مولوی هیچی از جایی که مربوط میشه میارم نعره‏هاشان مى‏رود در ویل و وشت پر همی گردد همه صحرا و دشت خفته بودستید تا اکنون شما که کنون جامه دریدیت از عزا پس عزا بر خود کنید ای خفتگان زانک بد مرگیست این خواب گران روح سلطانی ز زندانی بجست جامه چه دْرانیم و چون خاییم دست چون که ایشان خسرو دین بوده‏اند وقت شادی شد چو بشکستند بند تمسخر میکنه عزاداری بر سیدالشهدا رو! و میگه باید شادی کرد! هر دانا و آگاهی نسبت به روایات اهل بیت در سفارش به عزاداری هی

خادم الرقیه علیها السلام    ۰۹ اردیبهشت ۱۳۹۴
اما برمیگردیم به کلمات عرفانی ایشون در مورد سیدالشهدا “شمس تبریزى” مى‏گوید: “خجندى” بر خاندان پیامبر مى‏گریست، ما بر وی مى‏گریستیم، یکی به خدا پیوست، بر وی مى‏گرید…![۱] این گفته شمس تبریزی دقیقا خلاف دستورات اهل بیت میباشد،اهل بیت برای امام حسین شادی نکردن چون به شهادت رسیده بلکه عزاداری رو به ما دستور دادن که روایت در این باب از حد تواتر هم گذشته نیازی نیست حرفی بیتشر بزنم،پس شمس تبریزی نظرش فقط برای خودش بدرد میخوره برای شیعیان اهل بیت هیچگونه اعتبار وارزشی نداره.

خادم الرقیه علیها السلام    ۰۹ اردیبهشت ۱۳۹۴
و اما از شخصیت شمس تبریزی شروع میکنم همان که مولوی همسر و پسر خود را بر او عرضه میکند!!واین مطلب از مشهور مطالب مورد طعن مولوی میباشد!!ایشان به مراد خود جناب شمس همسر و فرزند خودش رو عرضه میکنه شراب هم تهیه میکنه!!عجب عرفانی دارن ایشون!!لواط ،زنا،شراب!! اگر اینها عرفان هست من ازش بیزارم

خادم الرقیه علیها السلام    ۰۹ اردیبهشت ۱۳۹۴
سلام دوست عزیز ابتدا تشکر میکنم که در مقاله دقت کردین ونظر دادین،اما میخوام مطالبی رو به استحضارتون برسونم در مورد مولوی و افکارش،عرفانی که شما ازش نام میبرین در واقع همون تصوف هست و مورد نهی و طعن شدید اهل بیت علیهم السلام میباشد و دقیقا حرفهای مولوی برگرفته از ریشه فکری صوفی گری این شخصیت میباشد که عرض خواهم کرد و اگر شما کمی دقت میکردین متوجه میشدین،که این خود دقیقا دلیل بر بطلان حرف این شخصیت میباشد نه تایید! و اما از شخصیت شمس تبریزی شروع میکنم همان که مولوی همسر و پسر خود را بر او عرضه م

سروش آریا    ۰۹ اردیبهشت ۱۳۹۴
بنده در این مقاله توهینی به مقام سید الشهدا (ع)نمیبینم بلکه فهم مطالب عرفانی آنهم در مورد مولانا و شمس که تشعشع عرفان آنان در اوج قله ادب و معرفت میدرخشد کاریست عظیم ودر حد خود این بزرگواران .لذا ست اگر کمی با دقت تر نگاهی به مثنوی بیاندازیم حضرت مولا نا هر جا بنام عمرابن خطاب اشارت دارد آنرا به لقب (رضی اله و عنه ...خدا از او راضی باشد)و هر جا بنام امیر المومنین علی (ع)میرسد لقب (کرم اله و وجهه کسی که عمامه حضرت رسولرا با خود دارد )بکار میبرد .لذاست اینگونه الفاظ سخیف چیزی از آن بزرگان کم نمی

مرضیه    ۰۹ اردیبهشت ۱۳۹۴
ممنونم نمیونستم

ممنون



محبوب ترین مقالات اعتقادات و مذهب
بازدید: 1990
نظرات: 82
0
80
بازدید: 2240
نظرات: 87
0
78
بازدید: 2290
نظرات: 68
0
62
بازدید: 1973
نظرات: 28
0
23
بازدید: 2043
نظرات: 27
0
20
بازدید: 1280
نظرات: 21
0
19
بازدید: 977
نظرات: 16
0
15
بازدید: 996
نظرات: 8
0
12
بازدید: 1520
نظرات: 11
3
10
بازدید: 2864
نظرات: 11
0
10
بازدید: 1577
نظرات: 10
0
9
بازدید: 1484
نظرات: 11
0
8